Radnice v Havířově úspěšně dokončila studii plánu městské mobility, která byla nezbytná pro získávání dotací na rozvoj infrastruktury. Studie mimo jiné odhalila, že až polovina vozidel Havířovem pouze projíždí. Tento fakt zdůrazňuje potřebu vybudování obchvatu města, který připravuje Ředitelství silnic a dálnic.
Na magistrátu v Havířově se k projednání výsledků studie sešly komise BESIP a Rozvojová komise. Členové těchto komisí byli informováni o klíčových zjištěních, která mimo jiné zahrnovala analýzu tranzitní dopravy. Petr Pšenička, jednatel společnosti CityTraffic, uvedl:
„Polovina aut, která městem projíždí, vůbec do Havířova nepatří. Zde je asi silný důvod k tomu uvažovat o nějaké jiné infrastruktuře obchvatu města. Na všechny vjezdy, které jsou smysluplné do města, instalujeme kamery, které načítají SPZ a z těch obrovských statisíců dat potom automatickým zpracováním vyčteme, které značky registrační kde vjely a kudy vyjely.“
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora, k výsledkům studie dodal:
„Překvapila nás třeba doprava z Životic do Horních Bludovic. Tam ty intenzity jsou vysoké a tak vysoké jsme je nečekali. Překvapila nás také tranzitní doprava, protože jsme dlouho vedli polemiky, zda Havířov je, nebo není tranzitním městem. Z dat nám vyšlo, že do půl hodiny projede Havířovem polovina dopravy.“
Plán městské mobility má pro Havířov zásadní význam nejen pro zlepšení dopravní situace, ale také pro získání potřebných dotací na rozvoj infrastruktury, jako jsou cyklostezky a parkoviště. Vybudování obchvatu Havířova přinese výrazné odlehčení městské dopravě a zlepší kvalitu života obyvatel města.
Pro více informací o projektu obchvatu Havířova sledujte náš web www.obchvathavirova.cz.
